Istota zła, Luca D'Andrea - recenzja książki

Cześć ❤ Ostatnio nie mam zbyt wiele czasu na czytanie, gdyż w wolnych chwilach uczę się na prawko, ale jeszcze przed zapisaniem się skończyłam dosyć ciekawą książkę. Przeniesiemy się dzisiaj w góry Tyrolu, które powitają nas surowością, tajemnicą i ... złem.



Istota zła, autorstwa Luca D'Andrea

Opis książki:

Włoski thriller, do którego prawa w ciągu zaledwie kilku dni kupili wydawcy z ponad 30 krajów!

Autor, którego krytycy stawiają w jednym rzędzie z Kingiem, Lovecraftem, Deaverem i Jo Nesbø.

Brutalna zbrodnia, porażająca pierwotną grozą natura, obsesja i pradawna przyczajona Bestia. Ta historia wciąga, porusza i trzyma w napięciu do końca!

Amerykanin, filmowiec dokumentalista, Jeremiah Salinger przenosi się z żoną i córką z Nowego Jorku do Siebenhoch, małej wioski w górach Południowego Tyrolu. Zafascynowany miejscowym krajobrazem kręci dokument o pracy ratowników górskich. Uczestniczy w akcji ratunkowej, w której ginie cała załoga, on jedyny, cudem unika śmierci.

Co wydarzyło się wysoko w górach, pozostaje wysoko w górach. Nękany atakami paniki i poczuciem winy próbuje uporać się z traumą i stresem pourazowym. Odrzuca terapię lekami i postanawia zmierzyć się z najciemniejszą otchłanią ludzkiej natury i gór. Przypadkiem trafia na temat brutalnej masakry w wąwozie Bletterbach – niebezpiecznym i owianym legendami miejscu kryjącym skamieniałości i koszmary sprzed 280 milionów lat – której rozwikłanie staje się jego niebezpieczną obsesją. Nikomu nigdy nie udało się powrócić z jaskini Bletterbach. Tam na dole czai się piekło.

Mimo że od tragedii minęło ponad trzydzieści lat, sprawa ciągle nie została wyjaśniona. W miasteczku panuje zmowa milczenia, a chroniąca tradycję i wspomnienia przodków społeczność wyparła zdarzenie z pamięci. Ludzie wierzą, że w wąwozie czai się zło, którego lepiej nie budzić. Zło tak pradawne i groźne jak sama Ziemia.

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.


Moja opinia

Mimo, że książka przyciągnęła mnie górską tematyką, to nie była miłość od pierwszego wejrzenia. Po pierwszych kilkunastu stronach byłam do tej historii nastawiona niechętnie. Nie przepadam za narracją pierwszoosobową i rzadko czytam takie publikacje, dlatego ciężko było mi się przestawić. Poza tym opowieść zaczyna się zupełnie w innym miejscu, a bohaterowie wydają się conajmniej dziwni. Całe szczęście nie odłożyłam książki na bok, tylko dałam jej szansę 😊 

Po kilku rozdziałach, kiedy główny bohater - Jeremiasz, zawędrował do niewielkiej mieściny we Włoszech, położonej wśród gór, zatraciłam się w tym osobliwych klimacie. Książka bardzo dobrze oddaje zwyczaje i nastawienie konserwatywnej ludności do ludzi "nie tutejszych". Czasami aż się wierzyć nie chce, że można tak podłe traktować człowieka tylko dlatego, że się nie urodził tam, gdzie pozostali. Później, kiedy główny bohater poznaje strzępki niewygodnej i przerażającej historii sprzed 30 lat, która dotyczy makabrycznej zbrodni, te podziały na tubylców i obcych stają się jeszcze większe. Robi się niebezpiecznie, bo niektórzy ludzie chcą strzec tego, co usilnie pragnie odkryć Jeremiasz i to za wszelką cenę.

Książka zafundowała mi wiele ciekawych chwil wśród nieprzystępnej i niebezpiecznej krainy, do tego skłoniła do śledzenia poszlak i szukania mordercy razem z głównym bohaterem. I o to chodziło:) Jeśli chodzi o zakończenie, to szału nie było, ale nie jestem rozczarowana. Mogło być więcej akcji, nawet kosztem wspominek bohaterów. Książka może szczególnie spodobać się osobom, których pasją są góry, alpinizm i ratownictwo górskie, myślę, że te elementy zostały wiarygodnie i ciekawie przedstawione. 

Moja ocena 4/6


Znacie tą książkę lub autora? Co obecnie czytacie? Serdecznie pozdrawiam 😘


54 komentarze:

  1. jako miłośniczka górskich szlaków nie umiem odmówić każdej książce która choć trochę ma w sobie tego klimatu wędrówkowego ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie thrillery, więc chętnie przeczytam jak wpadnie w moje ręce 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię thrillery, akcję osadzoną w górach i motyw hermetycznych społeczności. Tak więc to może być coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, idelanie wpasowane w upodobania 😊

      Usuń
    2. Muszę więc zapytać o ten tytuł w bibliotekach :)

      Usuń
  4. Spodziewałam się nieco lepszej oceny, ale i tak mam ochotę poznać tę książkę, gdyż jej fabuła bardzo mnie zaintrygowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem wymagająca jeśli chodzi o książki 😅 Odjęłam ocenę za mizerny początek i zbyt dużą ilość opisów wspomnień bohaterów, które spowalniały akcje.

      Usuń
    2. Też nie lubię zbyt dużej ilości opisów wspomnień bohaterów. Wolę jak fabuła bardziej skupia się na akcji.

      Usuń
  5. Brak czasu to jest problem który znam aż za dobrze, powodzenia na prawku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę tę, jak najbardziej chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że mogłabym dać szansę tej książce, więc będę ją miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na książkę się już parę razy natknęłam. Trochę i kusi i nie kusi. Górski klimat i niepokojący tubylcy przyciągają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, to są zdecydowanie mocne strony tej książki 😊

      Usuń
  9. Ja też ostatnio jakoś nie mam czasu na czytanie książki- odłożyła sobie tą przyjemność, narazie nadrabiam zaległośći na szklanym ekranie ;)
    Myślę że ta pozycja, będzie jedną z pierwszych po które sięgne :)
    Powodzenia na kursie prawa jazdy :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam czasu oglądać TV, książki mają tą przewagę, że mogę czytać gotując obiad 😁 Dziękuję ❤️

      Usuń
  10. Jestem fanką Mroza i trochę przypomina mi to Forsta :D obecnie czytam jakiś romans, nie pamiętam nawet tytułu. Zapiszę sobie tę pozycję i polecę chłopakowi, bo jest maniakiem kryminałów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Górski klimat faktycznie kojarzy się z Forstem, też lubię tą serię 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz widzę tę książkę. Fabuła bardzo mnie zainteresowała, jestem ciekawa jaka prawdę skrywa jaskinia Bletterbach.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie znam. Trzymam kciuki za Twoje prawko. Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Książkę widzę pierwszy raz, jak będę miała okazje pewnie przeczytam :) Teraz mam trochę innych tytułów w kolejce i przydałoby się w końcu je zacząć :)
    Trzymam kciuki za prawko, na pewno zdasz! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie króluje parenting a w kolejce stoi hmm też parenting :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Normalnie czytam kilka książek na raz, zazwyczaj 8-10 w miesiącu. A teraz mam tak mało czasu, że jedna czytam od dwu miesięcy. O Tamarze Łempickiej. Podoba mi się.
    Powodzenia z prawem jazdy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby czas był z gumy, albo doba trwała 48 godzin, a praca tylko 4 😁 Dziękuję ❤️

      Usuń
  17. Okładka mi gdzieś mignęła, może u Ciebie na IG? ;) Jednak samej książki nie znam. Czytałam inną, której akcja dzieje się w górach, więc być może i ta by mi się spodobała. Recenzja bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam i chyba raczej nie moje klimaty :) Mam tyle kupionych ksiazek na polce ,ktore czekaja na swoja kolej do przeczytania :O Moze tez kiedys zrobie taki wpis :) Dzieki za inspiracje!

    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie! KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam masę książkę na półce, a w urodziny wpadły mi kolejne dwie 😁 Nie ma za co, Dziękuję ❤️

      Usuń
  19. Kojarzę już okładkę, ale jeszcze nie czytałam tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ubolewam nad tym, że mam tak mało czasu na lekturę dla własnej przyjemności

    OdpowiedzUsuń
  21. Z uśmiechem napiszę, że obecnie co czytam ostatnio to blogi czy gazetki Lego :D oraz instrukcje.
    Ani książki ani autora nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzięki tobie poznałem tego autora. Dzięki, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, proszę bardzo i ja dziękuję za uwagę 😊

      Usuń
  23. Książka wydaje się ciekawa, ale tematyka nie do końca mi odpowiada.
    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. W sumie szkoda książki, bo wydaje się dość przeciętna ;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedziałabym że jest nieco ponad przeciętna, ale szału większego nie ma 😉

      Usuń
  25. Oj jak górska tematyka, to mogę dać szansę, chociaż spodziewałam się większych zachwytów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mnie zadowolić, hehe ale książka jest warta uwagi 😊

      Usuń
  26. Nie znam autora, ale po Twojej recenzji chętnie zobaczę czy się z nim polubię.

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...