Drożdżowa maska Babuszki Agafii

 Cześć ❤ Od dawna mam w planach napisać kilka recenzji kosmetyków, ale jakoś mi to umyka i zwykle zasiadam do pisania o książkach, a reszta idzie na dalszy plan. Tym razem jednak (mimo, że w głowie mam recenzję kolejnej książki) zapraszam was na wpis poświęcony bardzo przyjemej masce do włosów. 

Zapraszam na recenzję Drożdżowej Maski na pobudzenie wzrostu włosów, receptury Babuszki Agafii


Opis produktu (www.wizaz.pl)

Maska do włosów drożdżowa to wspaniały sposób na przyśpieszenie wzrostu włosów. Drożdże piwne to naturalne źródło białka, witamin i mikroelementów, które przenikają w strukturę włosa, wzmacniając je i przyspieszając wzrost. Olej z kiełków pszenicy posiada działanie regeneracyjne i przeciwdziałające wypadaniu. Sok z brzozy to znany ludowy środek na wzmocnienie cebulek włosowych. Dzięki zawartości olejów z zimnego tłoczenia maska ułatwia rozczesywanie. Włosy stają się jedwabiste i pełne blasku.

Nie zawiera PEG i parabenów.

Maska zawiera ekstrakty:

🍁Drożdże piwne (Yeast Extract) - poprawiają strukturę włosa, wzmacniają, przyśpieszają wzrost.

🍁Sok brzozowy (Betula Alba Juice) - wzmacnia cebulki włosowe, nadaje włosom blask, zapobiega wypadaniu.

🍁Oman wielki (Inula Helenium Extract) - działa antyseptycznie i przeciwbakteryjnie

🍁Mącznica lekarska ( Arctostaphylos Uva Ursi Extract) - znakomity naturalny antyseptyk

🍁Ostropest plamisty (Silybum Marianum Extract) - łagodzi stany zapalne i hamuje zmiany skórne.

oraz oleje z zimnego tłoczenia:

🍁Olej z kiełków pszenicy (Triticum Vulgare Germ Oil) - regeneruje wnętrze włosów, odtwarza naturalną osłonkę i wygładza ich powierzchnie. Chroni przed nadmierną utratą wody oraz promieniowaniem UV.

🍁Olej z nasion białej porzeczki (Ribes Aureum Seed Oil) - wykazuje działanie przeciwzapalne, intensywnie odżywia włosy.

🍁Olej z orzeszków cedrowych (Pinus Siberica Cone Oil) - ogranicza łojotok, zwalcza łupież, stymuluje krążenie podskórne i przeciwdziała wypadaniu włosów

🍁Olej z owoców dzikiej róży ( Rosa canina Fruit Oil) - odżywia, nawilża i uelastycznia włosy.

Dodatkowe informacje z sklepu www.loczek.pl (tam zamawiałam maskę)

🍂Zgodna z metodą Curly Girl.

🍂Typ: PEH (zawiera zarówno proteiny, emolienty jak i humektanty)

🍂Pojemność: 300 ml

🍂Cena: około 14 zł

🍂Zawiera alergeny Methylchloroisothiazolinone i Methylisothiazolinone.

Skład

Aqua, Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Saccharomyces Cerevisiae (Yeast) Extract, Betula Alba Juice, Inula Helenium Root Extract, Empetrum, Nigrum Fruit Juice, Silybum Marianum Seed Extract, Triticum Vulgare (Wheat) Germ Oil, Ribes Nigrum Seed Oil, Pinus Sibirica Seed Oil, Rosa Canina Seed Oil, Ceteareth-20, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Sodium Ascorbyl Phosphate, Panthenol, Glucosamine, Citric Acid, Parfum, Benzyl Alcohol,Methylchloroisothiazolinone,Methylisothiazolinone, CI 15985, CI 19140, CI 42090, CI 14720.

Moja opinia

Pierwsze co się rzuca w oczy i w nos to oczywiście konsystencja i zapach. Maska jest dosyć gęsta, nie spływa ani z dłoni, ani z włosów. Zapach jest dla mnie nieznośny, niestety nie jestem fanką zapachu drożdży. Natomiast czytałam inne opinie, gdzie woń opisywano jako "ciasteczkowy", "babeczkowy", generalnie przyjemny, więc ze mną jest chyba coś nie tak 😂

Jeśli chodzi o działanie maski, to muszę przyznać, że spisuje się całkiem dobrze. Przede wszystkim muszę ją mega pochwalić za jej działanie emulgacyjne. Dzięki zawartości Cetrimonium Chloride maska świetnie zmywa olej (również z skóry głowy) i dokładnie myje włosy. Odkąd jej używam, myję włosy szamponem przed olejowaniem, a następnie po emulgacji Maską Drożdżową Babuszki Agafii nie muszę już myć włosów drugi raz.

Maskę trzymam na włosach pół godziny pod czepkiem.

Po spłukaniu maski włosy są miękkie, delikatne, widocznie wyprostowane, ale w moim przypadku lekko spuszone. Natomiast jeśli nałożę na nią odzywkę emolientową b/s puch niemal znika.

Ostatnio mam problem z swędzeniem skóry głowy i wydaje mi się, że po tej masce te przykre objawy maleją. 

Nie zauważyłam natomiast wpływu maski na porost włosów, czy ich wypadanie.


Plusy:

- gęsta konsystencja, nie spływa z włosów,

- dokładnie zmywa olej i myje włosy,

- wygładza włosy (plus, jeśli komuś na tym zależy),

- włosy są miękkie, 

- zmniejszenie świądu skóry głowy.


Minusy:

- w moim odczuciu brzydki zapach,

- wygładza włosy (co może być minusem jeśli chcemy podkreślić skręt)

- nie wpływa na szybkość porostu włosów.

🍁🍁🍁

Podsumowując, na pewno polecam tą maskę do emulgowania oleju i do mycia włosów, jeśli szukamy czegoś łagodnego. Maska może się sprawdzić również dla tych, którzy chcą wygładzenia i których włosy nie są podatne na puszenie się. Jeśli chodzi o przyspieszenie porostu włosów, to wydaje mi się, że dużo lepszym rozwiązaniem jest wcieranie wcierek niż liczenie na tą maskę 😉

Znacie Drożdżową Maskę Receptury Babuszki Agafii? 



37 komentarzy:

  1. Nie miałam tej maski. Może kiedyś z ciekawości wypróbuję, ale na razie nie planuję :) BTW czekam na recenzję książki - ciekawa jestem, czy to będzie powieść w moim klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o książkę, to jest zupełnie inna niż te, które do tej pory opisywałam ;)

      Usuń
  2. Tej marki miałam szampon do włosów i ciała. Bardzo mi się dobrze sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również miałam szampony i były fajne, tak samo jak maski o odżywki 😊

      Usuń
  3. Od babuszki Agafii mam szampony i faktycznie poprawiła mi się kondycja włosów. Szkoda, że nie widać znaczącej zmiany w kwestii wypadania/wzrostu, bo na tym by mi akurat zależało. Tak jak ty nie lubię zapachu drożdży , dlatego podziwiam odwagę, że sięgnęłaś w ogóle po tę maskę. Ja bym nie dała rady :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupując jakoś nie pomyślałam o tym zapachu. Dopiero przy pierwszym użyciu doznałam szoku i myślałam, że nie dam rady. Po kilku razach przyzwyczaiłam się do pewnego stopnia 😅

      Usuń
  4. No tak, drożdże mają charakterystyczny zapach.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie korzystałam z niej. Kiedyś byłam jej ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam jeszcze takiej maski. Wydaje się ciekawa, może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzydki zapach potrafi zniechęcić do produktu, jednak jak działanie jest fajne to czasem oko można przymknąć;)

    OdpowiedzUsuń
  8. na mój skalp niestety to cudo się nie nadaje:(

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie wypróbuję, rzadko sięga po kosmetyki tej marki
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tą maskę i czeka w kolejce na użycie. Szkoda, że zapach jest minusem, bo jestem wrażliwa na zapachy. No ale zobaczę jak będzie z tą maską w moim przypadku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Klasyk sprzed lat, zużyłam mnóstwo opakowań :D Z tego co pamiętam kiedyś pachniała ładnie, może nie ciasteczkami, ale na pewno miała przyjemny zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odstrasza mnie ten drożdżowy zapach tej maski, dlatego jednak chyba spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z ciekawości chętnie przetestowałabym tą maskę :D Jestem ciekawa jakby u mnie się sprawdziła :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja babcia zawsze mówiła, że drożdże dobrze robią na włosy, więc myślę, że mimo wszystko jest godna uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  15. Już dawno nie miałam kosmetyków Babuszki Agafii :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaka szkoda, że w moim kraju nie mogę nabyć tych produktów, a pamiętam, kiedyś miałam szampon ziołowy jakiś z tej firmy i był idealny na moją skórę głowy i włosy. Może sama sobie zmajstruję coś na podobnego z drożdży ;) Fajnie, zę mimo minusów ta maska Ci służy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to Faktycznie szkoda, drożdże są na pewno bardzo zdrowe i warto je stosować 😊

      Usuń
    2. Poszukam ich zatem w sklepie bo to na szczęście jest dostępne :)

      Usuń
  17. Cudownie na szybki porost nic nie wypłynie. Trzeba by dłużej poobserwować i porównać :). Ale nawet jeśli nie ma dużego wpływu to i tak chętnie bym wypróbowała tę maskę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam tę maseczkę, stosowana regularnie daje świetne efekty!

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...