Lęk, Tomasz Sablik - recenzja

Cześć ❤ Witam wszystkich w ten wyjątkowy dla mnie wieczór. Pochwałę się, że mam dzisiaj urodziny i to nie byle jakie, bo 33 😁🎉🎊🎈 W dodatku właśnie dzisiaj zrobiłam spory krok w swoim życiu i zapisałam się na prawo jazdy. Jestem tym strasznie podekscytowana ale i zestresowana jednocześnie, ale przede wszystkim się cieszę, że się odważyłam 💪

Wracając do tematu posta... O książce, która jest bohaterką tego posta przeczytałam na innym blogu  ( o TUTAJ) i od razu zapisałam na listę "do przeczytania". Przyszła do mnie piękna i pachnąca, w grubej oprawie, z obrazkami, cieszyłam się jak dziecko 😁 Pochłonęłam ją w trzy dni i ogromnie żałowałam, że to już koniec tej mrocznej i tajemniczej przygody...

Serdecznie zapraszam na recenzję książki pt. "Lęk" autorstwa Tomasza Stablika.


Opis książki:
W Księdze Rodzaju zapisano, że na początku była ciemność. Ale to nieprawda. Na początku i na końcu zawsze jest tylko lęk.

Ludzkość spowił mroczny całun śmierci, a wraz z nim świat ogarnęła przytłaczająca cisza…

Na skraju pustyni, w sąsiedztwie mrocznego lasu stoi niewielka, drewniana chata. Mieszkają w niej Jakub oraz Julia, małżeństwo od lat bezskutecznie starające się o dziecko. W ich niedalekim sąsiedztwie żyją Daniel z Martą – jak się wydaje jedyni prócz nich, którzy przeżyli pandemię śmiertelnego wirusa. Ta zaprzyjaźniona, wspomagająca się czwórka od lat nie widziała innych żywych ludzi.

Pewnej deszczowej nocy do drzwi chaty puka młoda, bosa dziewczyna w żółtej pelerynie, prosząc o pomoc. Wbrew logice i obawom Jakub wpuszcza ją do środka. Wraz z przybyciem tego niespodziewanego gościa zaczynają się dziać niepokojące rzeczy…

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.


Moja opinia:

Czytając miałam wrażenie, że książka rzuciła na mnie urok, który nie pozwalał mi się od niej oderwać. Do dzisiaj zastanawiam się, jak to możliwe, że tak szybko ją przeczytałam, mimo że nie powalała tempem akcji, ani nie była wybitnie straszna. Jednak jej klimat...To właśnie klimat tego opowiadania sprawił, że czytając, siedziałam jak na szpilkach, czując nieustępujący niepokój. Bohaterowie krzątają się po domu, ukazują nam swoje codzienne rytuały, rozmawiają, a my wyczuwamy, że coś wisi w powietrzu. Właśnie ten niepokój i tytułowy lęk sprawił, że książkę przeczytałam w trzy wieczory. Trzeba być bardzo dobrym pisarzem, by tak trzymać w napięciu, mimo braku pędu i zwrotów akcji, rozlewu krwi i makabrycznych opisów. W książce działa na nas psychologia, opisy wewnętrznych przeżyć bohaterów, snów, złudzeń i wkradanie się do fabuły subtelnych elementów, które niepokoją. Oczywiście znajdziemy też sceny mocniejsze, które jeszcze bardziej potęgują nasz lęk, to jest właśnie to, co lubię 😁

Autor bardzo dobrze ukazuje nam gonitwę myśli bohaterów, ich wewnętrzną walkę, szamotanie się pomiędzy snem a jawą, walkę z lękami i zaufaniem do samych siebie. 

Książka ma do tego piękną oprawę graficzną i ilustracje. Dawno nie czytałam tak ładnie wydanego egzemplarza, samo patrzenie na okładkę sprawiało mi przyjemność 😊


Jedynie do czego mogę się przyczepić to zakończenie, które totalnie mnie rozczarowało. Mam wrażenie, że albo nie do końca pojęłam o co chodzi, albo autor postanowił dać nam mega otwartą furtkę dla interpretacji.

"Lęk", chociaż nie jest straszną książką, zapada w pamięć. Moim zdaniem, ta książka jest bez wątpienia wyjątkowa i warto po nią sięgnąć, jeśli się lubi takie mroczne, trochę gotyckie klimaty 😊

Moja ocena to 5/6 

Znacie tą książkę? Co teraz czytacie? Serdecznie pozdrawiam 😘

55 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :)
    Powodzenia na nauce jazdy :)
    Nie czytałam tej książki, chyba raczej nie dla mnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego.
    Jesienią lubię sięgać po takie mroczne klimaty książkowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zatem wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. :)
    A co do "Lęku" to jest, to jedna z najlepszych książek, które czytałam w tym roku. Jeżeli chodzi o zakończenie to też mnie trochę zirytowało, ale myślę, że i tak ma ono swój urok.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę chcę przeczytać. Wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka wydaje się być ciekawa :D Wszystkiego Najlepszego z okazji urodzin :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego naj, naj, naj z okazji Dnia Urodzin! A co do książki, nie czytałam jej, ale słyszałam o niej i wciąż zastanawiam się, czy też po nią nie sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ❤️ Polecam sięgnąć i się przekonać :)

      Usuń
    2. Jeszcze mnie inna książka tego autora ciekawi - "Winda". Czytałaś to może?

      Usuń
  7. Wszystkiego co najwspanialsze z okazji urodzin. Super że zapisalaś sie na prawko, życzę zdania za pierwszym razem:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie przeczytam. Od dłuzszego czasu mam w głowie tego autora

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam na IG, świetna recenzja, a ja czuję się zachęcona do książki :) Zapisuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkiego dobrego :) a książkę chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję ❤️ Bardzo się cieszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego najlepszego! Ilustracje robią wrażenie :)

    My Blog and Instagram

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego najlepszego! Książka pięknie wydana, być może i mi by się spodobała ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 Tak, jednak z piękniejszych jakie mam.

      Usuń
  14. Książka raczej nie dla mnie. Życzę Ci spóźnione wszystkiego najlepszego !:) Wiek najlepszy, bo jestem z tego samego roku haha :D Tylko ja świętuję w grudniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego Najlepszego z okazji Urodzin :) nie miałam okazji poznać tej książki. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Samych wspaniałości z okazji urodzin :) trzymam kciuki za Twohd prawko. Sama na wiosnę chcę dokończyć prawko na motor :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 Do wiosny jeszcze trochę czasu, ale już trzymam kciuki 👍

      Usuń
  17. książka klimat w moim guście posiada:D powodzenia z robieniem prawka:) ja zdałam za 8 razem xd i najlepsze na urodziny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ma klimat i to wyjątkowy 😁 Ja może zdam za 10 😆 Dziękuję ❤️

      Usuń
  18. Wszystkiego najlepszego i gratuluję zapisania się na prawko. Nie bój się, na pewno szybko załapiesz :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka wydaje się być idealna na jesienne, ponure wieczory!

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka nie dla mnie, ale kto by się przejmował książką, kiedy tu takie ważne rzeczy się dzieją! Wszystkiego co najlepsze z okazji urodzin! Nieustannej weny, radości, żelaznych nerwów na drodze i dużo uśmiechu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkiego najlepszego! Magiczna liczba :D I super że zapisałaś się na prawo jazdy:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wszystkiego najlepszego! :) Już sama okładka przyciąga uwagę. Zapisuję sobie tytuł, bo to zdecydowanie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkiego co najlepsze w dniu urodzin.
    Między nami jest rok różnicy, bo mam 34 lata i też jestem ze śląska.
    Super, że zapisałas się na prawo jazdy. Dzisiaj bardzo pomocne podczas przemieszczania się samochodem. 3mam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam serdecznie ♡
    Po pierwsze, wszystkiego najlepszego z okazji urodzin Kochanie :) Ja swoje obchodziłam wczoraj :) Życzę Ci samych sukcesów, samych radości, tylko szczęścia i spełnienia wszystkich marzeń :)
    Po drugie, gratuluję! Trzymam kciuki za prawko. To bardzo przydatne :)
    Po trzecie, świetna recenzja :) Muszę koniecznie poznać Lęk bliżej. Po prostu uwielbiam takie mroczne klimaty :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję i również tobie życzę wszystkiego najlepszego ❤️

      Usuń
  25. Jakie świetne ilustracje. Działają nieźle na wyobraźnię. Szkoda tylko, że zakończenie pozostawia wiele do życzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, szkoda, aczkolwiek może inny czytelnik miałby inne zdanie o zakończeniu, kto wie :)

      Usuń
  26. Choć ostatnio utknęłam w książkowym świecie horrorów i obiecywałam sobie, że to już ostatni raz, to tytuł dopisuję do listy, bo mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytałam, zrobiła na mnie ogromne wrażenie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...