Wysowa Zdrój i okolice, fotorelacja z urlopu.

Cześć kochani ❤ W tym roku spędziłam bardzo przyjemny urlop w Beskidach Niskich oraz w Beskidzie Wyspowym, czyli tam, gdzie mnie jeszcze nie było ☺ Z przyjemnością zabiorę Was na wycieczkę po miejscach, które przez te 10 dni zwiedziłam, być może ktoś zobaczy coś znajomego lub zainspiruje się by pojechać? 

Relacje z urlopu podzielę na dwie części, gdyż sporo mam do pokazania. Dzisiaj pozwiedzamy Wysową Zdrój i okolice, zapraszam 😁

Wysowa Zdrój znajduje się w beskidzie Niskim, tuż przy granicy ze Słowacją. Spędziliśmy tam 6 dni w drewnianym domku na skraju wsi. Miejsce to słynie z uzdrowisk oraz z leczniczej wody pitnej.

Nasz domek, to ten dalszy.

Widok z sypialni

Miejsce wypoczynku na łonie natury 

Co warto zobaczyć w Wysowej Zdrój? Oto kilka propozycji:

1. Szlak na górę Jawor z Wysowej Zdrój. Przez długi odcinek prowadził asfaltem, następnie weszliśmy w las i za chwilę zrobiliśmy postój pod cerkwią, gdzie napiliśmy się że studni i uzupełniliśmy zapasy wody. Od cerkwi szliśmy jeszcze troszeczkę pod średnią górkę. Przed samym szczytem znajduje się punkt widokowy z piękną panoramą na Słowackie łąki.

Szlak zielono-czerwony, potem czerwony


Pierwszy piękny widok tuż przed szczytem.

Sam szczyt jest nieoznakowany, chyba że gdzieś w głębi lasu, poza szlakiem. Prowadzi do niego szalenie strome zbocze, więc trochę nie warto się tam wspinać, chyba że ktoś chce iść dalej, grzbietem góry.

Jeśli odbijemy od szlaku nieco w prawo i miniemy wieżę myśliwską, nie ominie nas taki widok❤

2. Szlak na Kozie Żebro. Był dosyć stromy, zaciemniony i raczej bez widoków, ale krótki, poza tym droga lasem w upalny dzień dała nam mnóstwo ukojenia.

Zielony szlak


Nieliczne prześwity na szlaku.



Takie kopczyki mają w sobie coś pogańskiego ❤

3. Wycieczka na Ostry Wierch. Wybraliśmy trasę z Wysowej Zdrój poza szlakiem, gdyż akurat przebiegała obok naszego domku. Jestem pewna, że rzadko ktoś tamtędy chodzi, więc samotność gwarantowana. Jednak trasa nie jest łatwa,  jest stromo, dziko i łatwo się zgubić 😉

Nasza trasa to ten różowy szlak, a kropka to nasz domek😁

Uwielbiam mgłę w górach i w lesie❤





Z tej polany widać nasz domek.

Teraz będzie mniej wspinania 😉

4. Bobrowe żeremie oraz Przełęcz Wysowska w Blechnarce. Krótka wycieczka pod granicą ze Słowacją. Parkując na rozwidleniu dróg najpierw poszliśmy zobaczyć bobrze tamy, które robiły wrażenie💪. Wdrapaliśmy się na cmentarz, gdzie pochowano ofiary pierwszej wojny światowej. Następnie wróciliśmy na parking i poszliśmy w drugą stronę ku Przełęczy Wysowskiej, skąd biegła droga na słowackie wsie.

Trasa jest o tyle fajna, że płaska, można pojechać z wózkiem lub na rowerze.

W trasie - Blechnarka, piękna wieś ❤

Droga na bobrowe żeremie 

No i są, bobrowe żeremie 😁





100 metrów wyżej, na zboczu znajduje się cmentarz. Droga do pokonania jedynie na nogach, jest bardzo stromo.


Powrót na "parking".

Droga do Przełęczy Wysowskiej.

5. Park Zdrojowy. Znajduje się w centrum Wysowej Zdrój. Można odpocząć na ławeczce w otoczeniu drzew lub nad niewielką rzeką Ropą. Znajduje się tu pijalnia wód uzdrowiskowych, bary, pizzeria, budka z lodami, goframi itd. Kiedyś był tu też basen, ale od 2019 jest nieczynny.

Pijania leczniczych wód.

Liczne mostki i kanały.

Mały wodospad nad rzeką Ropą.

6. Wycieczka do Ropek na domowe ciasto. Miejsce to zobaczyłam na mapach Google i postanowiłam tam pójść. Co prawda z Wysowej Zdrój idzie się dość stroną, asfaltową drogą, ale krótko. W pięknym niebieskim domku mieszka starsza pani, u której można kupić domowe ciasto, napić się kawy, herbaty czy cudownie orzeźwiającej lemoniady ❤

Po drodze przełęcz Hutniańska, są ławeczki i można odpocząć po wspinaczce pod górkę.


Domek bardzo charakterystyczny, ale tabliczka z napisem "domowe ciasto" niemal niewidoczna.

Jeśli chodzi o jedzenie, to polecam Bar u Tomasza, gdzie serwują tradycyjne, smaczne dania. Porcje były większe, niż byłam w stanie zjeść. W Caffe Bistro nad Potokiem mieli dobrą pizzę, ale lody już takie sobie. Za to smaczne świderki były w budce w Parku Zdrojowym.

Na koniec kilka niesklasyfikowanych zdjęć z pobytu ☺

Okolica roiła się od bocianów...

a także od krów (zdjęcie z samochodu)

Inka, domowy jabłecznik z niebieskiego domku oraz Saga o Królestwie Światła. Zestaw idealny ❤

Wysowa Zdrój jest obfita w rydze, chcieliśmy sami nazbierać, ale się totalnie nie znamy na grzybach, więc porzuciliśmy to zajęcie. Ktoś wie, co to za grzyby?😅 

Jaszczurka, chyba zwinka?

Piękny ogród właścicielki agroturystyki pod Ostrym Wierchem.

Cudowna kotka właścicielki ❤

Naleśniki z Caffe Bistro oraz Inka na tle obłędnie pachnących kwiatów.


Kończymy pobyt w Wysowej Zdrój, ale nie wracamy do domu, o nie! W następnym poście będziemy nad dwoma jeziorami, na ogromnej kładce widokowej oraz w małej wsi w Beskidzie Wyspowym. Życzę przyjemnego tygodnia, do zobaczenia😘

A wy gdzie spędziliście lub spędzicie wakacje?

37 komentarzy:

  1. Super. Bardzo ładne widoki. Aż chce się tam jechać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna wakacyjna pamiątka. Życzę udanego dalszego wypoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna fotorelacja, kocham te klimaty, tam akurat nie byłam, we wrześniu ruszam w góry znów <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ❤️ W jakie góry się wybierasz?

      Usuń
    2. Jeszcze nie wybrany cel, ale robimy koronę gór Polski, także wybór spory :*

      Usuń
    3. Korona gór Polski to nasze marzenie❤

      Usuń
  4. Ale tam są piękne widoki :)
    Czekam na relacje z jezior :)
    Ja za kilka tygodni, na kilka dni jadę do Krakowa :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest piękniej, niż się spodziewałam:) W Krakowie byłam już bardzo dawno temu, ale marzy mi się tamtejsze zoo.

      Usuń
  5. Wspaniała wakacyjna przygoda :)
    Piękne zdjęcia, miejsce pełne uroku bez wątpienia :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Malownicza okolica uwieczniona na super zdjęciach. Co do kotki, przecudna ruda dama :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ❤️ Kotka była idealna do miziania:)

      Usuń
  7. Pięknie. Góry są wspaniałe - wszystkie góry. Bardzo fajna relacja i świetne zdjęcia. Żeremia mnie zainteresowały. Kotka wspaniała. No i nabrałam ochoty na naleśniki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ❤️ Takie żeremia widziałam pierwszy raz, wyjątkowe miejsce:)

      Usuń
  8. Ale tam pięknie! To musiał być udany pobyt :) My wakacje spędziliśmy nad morzem,a o drodze zakochaliśmy się w Kaszubach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba w przyszłym roku pojedziemy nad morze i na mazury :)

      Usuń
  9. Nie byłam nigdy w tych stronach, ale muszę koniecznie nadrobić braki w tej kwestii, bo patrząc na Twoje zdjęcia, jest to naprawdę cudowne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zdjęcia. Będziesz miała co wspominać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne widoki, aż zachciało mi się takiej wycieczki 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pięknie! W czerwcu byłam na króciutkim urlopie w sąsiednim regionie, zwiedzałam Wielkopolskę szlakiem dworów i ogrodów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam kocham góry! Ale bym tam pojechałą:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wysową również znam i lubię. ;D Zostaję u Ciebie na dłużej!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie, ja byłam w Gdańsku na 3 dni, ale pewnie jeszcze gdzieś się wybiorę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne miejsca! Ale bym kiedyś chciała trafić w te rejony ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak malowniczo! Chetnie tez bym sie na wyprawy wybrala! Ta mgielka jaka romantyczna <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj Klauduś niesamowicie mi teraz zaimponowałaś tymi wycieczkami. Beskid Niski bardzo mi się marzy. Piękna relacją, naprawdę. Buziaki z Krakowa.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...