"Odnaleziony świat. Opowieść z tajemniczego Bombaju - Thrity Umrigar

Cześć kochani ❤ Piszę do Was w ostatni dzień mojego wyjazdu w góry. Urlop mam na szczęście do poniedziałku, więc mam jeszcze trzy dni na domowy odpoczynek, które również wysoko cenię. Też tak macie, że musicie po wyjeździe odpocząć w swoich czterech kątach? Nie ma to jak w domu, prawda? ☺

Dzisiaj zapraszam na krótką recenzję książki, którą przeczytałam już dawno temu, ale czas mi nie pozwolił na zamieszczenie jej na blogu. Także zapraszam na dalszą część posta, miłego czytania 😘


"Odnaleziony Świat. Opowieść z tajemniczego Bombaju" autorstwa Thrity Umrigar.


Opis książki

CZTERY HISTORIE CZTERY TAJEMNICE CZTERY PRZYJACIÓŁKI Kiedyś były nierozłączne. Pełne zapału i niekonwencjonalne. Przeciwstawiały się władzom i walczyły o lepszy świat. Jednak podążając przez życie różnymi ścieżkami, cztery przyjaciółki oddaliły się od siebie. Pewnego dnia nadchodzi tragiczna wiadomość. W cieniu tajemniczego Bombaju rozgrywa się nierówna walka z czasem. Przyjaciółki rozdzielone przez los, rozrzucone po świecie, pragną spotkać się po raz ostatni… Nieubłaganie szybko uciekający czas gra na ich niekorzyść.


Moja opinia.

Odnaleziony Świat" autorstwa Thrity Umrigar, to opowieść o losach czterech przyjaciółek pochodzących z Indii, które rozdzieliło życie. Los chce połączyć je na nowo, kiedy jedna z nich, mieszkająca w Ameryce, dzwoni by przekazać smutną wiadomość. Jest śmiertelnie chora, a jej ostatnim pragnieniem jest, by ostatni raz zobaczyć swoje przyjaciółki. Okazuje się jednak, że nie każda jest w stanie tak po prostu wyjechać...

Książka pięknie ukazuje życie ludzi z wielu perspektyw. Bardzo trafnie zostało oddane to, jak na jeden temat, ludzie mają zupełnie odmienne zdania, związane z ich przekonaniami, wiarą i pozycją społeczną. W książce poznajemy kalejdoskop charakterów, a także ciekawe wątki historyczne i kulturowe Indii. 

Nie ma tu niespodziewanych zwrotów akcji, drastycznych scen czy detektywistycznych zagadek. Dzięki temu książka może wydawać się lekka i przyjemna, jednak tak na prawdę dotyka wrażliwych i trudnych tematów. Przeczytałam ją niemal jednym tchem, poruszona ale i przepełniona nadzieją na pozytywne zakończenie.

Moja ocena 4+/6

Znacie? Co teraz czytacie? Pozdrawiam i życzę spokojnego weekendu, wypoczywajcie 😘

19 komentarzy:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale bardzo mnie nią zaciekawiłaś. Będę mieć ów tytuł na oku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się cię zainteresować:)

      Usuń
    2. Jak się uporam z innymi tytułami, które przewidziałam na najbliższy czas, to zapytam o tę książkę w bibliotekach. :)

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się okładka tej książki. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowała mnie ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że byłaby dobra do poczytania, całe szczescie, że nie ma drastycznych opisów. Udanego wyjazdu. Mnie w tym roku przepadł - problemy zdrowotne w bliskiej rodzinie uniemozliwiają mi ruszenie się. Ufam, że wszystko wróci do normy, a może nawet będzie lepiej, i nie utknęłam w domu na całe lata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio unikam drastycznych scen. Życzę ci żeby wszystko się dobrze ułożyło, dużo zdrowia ❤️

      Usuń
  5. Szczerze mówiąc to zupełnie nie mój target, więc spasuję - tym bardziej, że mam na półce sporo książek, które czekają na przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnei różnice w postrzeganiu potrafią być bardzo intrygujące i myślę że jest to wielka wartość tej publikacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, rzadko czytam książki napisane w ten sposób.

      Usuń
  7. Książka wydaje się być baardzo w moim typie:) Udanego urlopu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam wcześniej o tej książce.
    Nie wiem czy po nią sięgnę- chyba jestem zbyt wrażliwa, na nią...(wnioskuje to, po Twojej recenzji)
    Też po powrocie z jakiegokolwiek, nawet kilkugodzinnego wyjazdu, muszę odpocząć- wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie książka porusza, łezki mi się zakręciły, ale ja się wzruszam z byle powodu 😅

      Usuń
  9. Jedna ksiazka ktora znam opisujaca Bombaj to Shantaram opisujaca przygody australijskiego dealera narkotykow w tym miescie, gdy chcial zniknac sprzed radaru sluzb. Twoja tez brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...