Dom samobójców, Charlie Donlea

Cześć ❤ Ostatnio koleżanka robiła porządki z książkami i podarowała mi niektóre z nich, a że dobrze zna mój gust, otrzymałam kryminały i horrory 😁 Cieszę się, bo mam okazję przeczytać książki, które zapewnie sama bym nie kupiła. Jestem już po pierwszej z nich i chętnie o niej nieco opowiem.


Dom samobójców, Charlie Donlea

To nie była banda dzieciaków igrająca z ogniem. To była cholerna rzeź.

Internat pełen tajemnic, podwójne morderstwo sprzed roku i samobójstwa wśród tych, którzy przeżyli.

Rok temu na terenie prestiżowej szkoły z internatem doszło do straszliwej rzezi. W starym domu nauczycielskim zamordowano dwóch uczniów. Wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi. Między innymi to, dlaczego niektórzy z uczniów, którzy przeżyli tamtą przerażającą noc, wracają do opuszczonego domu i odbierają sobie życie? Rekonstruktor sądowy Rory Moore i partnerujący jej psycholog Lane Phillips próbują odkryć prawdę.

Czy uda się im opracować profil psychologiczny sprawcy, zanim będzie za późno?

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.


Moja opinia.

Książka bardzo zaciekawiła mnie opisem, gdyż nie czytałam do tej pory niczego podobnego. Jednak trudno mi jednoznacznie zakwalifikować ten tytuł do jakiegoś gatunku. Na pewno ma wiele z kryminału, gdyż głównym wątkiem jest nieoficjalne śledztwo oraz łączenie ze sobą historii oraz poszlak, aby dojść do tego, kto zabił. W książce połowa rozdziałów przedstawia historię sprzed morderstwa i dzięki temu miałam wrażenie, że czytam lekki thriller. Podobały mi się retrospekcje, dzięki nim na pewno było ciekawiej i można było oderwać się od śledztwa. Dzieje się sporo i jest to napisane fajnym, lekkim stylem. Nie ma polityki, zbrodni na tle ekonomicznym i trudnych pojęć, przy których czuję się jak głupiec. Mamy za to historię opartą na psychice ludzkiej, która swój początek ma we wczesnych latach dzieciństwa. Nie jest to książka straszna, ani porażająca, nie ma zawrotnej akcji, ani trzymającej w napięciu fabuły. Jednak moim zdaniem jest ciekawie, coś jak lekki dreszczowiec z wątkiem kryminalnym 😉

Oceniam 4+/6

Znacie tą książkę? co teraz czytacie?

31 komentarzy:

  1. Fabuła książki bardzo mocno mnie zainteresowała i chciałabym po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale dobra koleżanka. Też chcę taka co rozdaje książki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Od czasu do czasu lubię poczytać coś w tych klimatach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie książki, więc dla mnie by się nadała:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Póki co sobie odpuszczę, bo jak na razie mam do przeczytania książki, na których bardziej mi zależy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym przeczytała, gdyby wpadła w moje ręce 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. to fajnie że fabuła dotyka duszy ludzkiej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce, ale sama nie miałam okazji jej przeczytać. Może kiedyś to zrobię, bo lubię tego typu repertuar. Swoją drogą, fajną masz koleżankę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka z kategorii idealnych dla mnie. A taka praca psychologa policyjnego czy też profilera, który szykuje krok po kroku charakterystykę mordercy jest ciekawa, pociągająca i intrygująca. Ja mam na ''Cyfrowym Polsacie'' (teraz od września ''Polsat Box'') na pozycji 80dziesiątej kanał o nazwie: ''Crime&Investigation'' Tam jest pełno takich rzeczy opartych na faktach i prawdziwych historiach. Zajefajna koleżanka, że daje książki Tobie zamiast do biblioteki publicznej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie zawód profilera wydaje się mega interesujący:)

      Usuń
  10. Książka zbytnio nie jest dla mnie :/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem ,czy to cos dla mnie,ale moze warto sprobowac. Mam w domu pare ksiazek na polce ,ktore czekaja na swoja kolej ,ale dopisze ta ksiazke do swojej listy :)

    Pozdrawiam i chetnie zostane na dluzej ,czyli obserwuje :)

    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie! KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i obserwację, bardzo mi miło:)

      Usuń
  12. to dla mnie:D ewidentnie moje klimaty czytelnicze!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta książka przewinęła mi się na kilku blogach i być może kiedyś ją przeczytam, ale na pewno nie w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  14. tez chetnie bym ja przeczytala :)

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...