Karaluchy, Jo Nesbo - recenzja

Cześć ❤ Kolejny kryminał za mną, więc na świeżo kilka słów na jego temat. "Karaluchy" autorstwa Jo Nesbo, to druga część serii kryminalnej o ekscentrycznym śledczym Harrym Hole. Pierwsza część, pt. "Nietoperze" zaintrygowała mnie, ale nie porwała tak, jak bym tego chciała. Główny bohater rozkręcił się stanowczo za późno, jednak zaciekawiona jego "przemianą", sięgnęłam po kontynuację. Czy "Karaluchy" porwały mnie bardziej? Zapraszam na recenzję 😊



Karaluchy. Harry Hole. Tom 2

W domu publicznym w stolicy Tajlandii znaleziono ciało zamordowanego norweskiego ambasadora. W Oslo pospiesznie tworzony jest plan uniknięcia skandalu. Policjant Harry Hole wsiada do samolotu skacowany, z zastrzykami witaminy B12 w walizce i wkrótce zaczyna krążyć po zaułkach Bangkoku – wśród świątyń, palarni opium, dziecięcych prostytutek i barów go-go. Odkrywa, że w tej sprawie chodzi o coś więcej niż o morderstwo: za ścianami pełza coś, co nie znosi światła dziennego...

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Moja opinia.

Jedną z mocniejszych stron tej książki jest opis kultury, życia i obyczajów Bankoku. Jego mroczne sekrety, szokujące zachowania ludzi i opisy ulic, budynków, zanieczyszczonego powietrza. Brzmi nieco odpychająco, ale paradoksalnie dobrze się o tym czytało. Jo Nesbo potrafił ukazać romantyczną stronę korków oraz smogu...to niesłychane 😊 

Od strony fabuły nie było rewelacji. Książka zawiera bardzo dużo dialogów, często przydługich i są to często monologi, gdyż sam Harry Hole jest raczej małomówny. Akcji nie ma wiele, podobnie do pierwszej części. Można w skrócie powiedzieć, że główny bohater przesłuchuje poszczególne postacie, związane z morderstwem, wyciąga wnioski, chodzi dalej, ponownie przesłuchuje, znowu wysnuwa jakieś teorie. Na końcu jest zaskoczenie i akcja kulminacyjna. Ale czy warto czytać książkę dla samej tylko końcówki? Chyba nie. Na szczęście Karaluchy zakończyły się w taki sposób, że nie muszę czytać kolejnej części. I nie będę ;)

Moja ocena 4-/6

Znacie twórczość Jo Nesbo? Co teraz czytacie? Życzę spokojnego tygodnia 😘

31 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze nic od tego autora :) Może w przyszłości?

    Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość tego autora ciągle jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nie poznałam prozy tego autora. Wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam kilka podejść do książek tego autora i się nie polubiliśmy, więc już sobie odpuściłam kolejne podejścia do jego powieści.

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham i wielbię książki tego pana:) przeczytałam chyba wszystkie możliwe^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę kiedyś zapoznać się bliżej z twórczością tego autora. Ciekawa jestem, jak do mnie przemówi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle to kiedyś widziałam film na podstawie jego powieści, ale szału niestety nie robił. Chodzi mi o "Pierwszy śnieg".

      Usuń
    2. Nigdy nie widziałam filmu ani serialu na podstawie jego książek, ale chętnie bym zobaczyła ekranizację Ekspozycji:)

      Usuń
  7. Chyba pora coś wreszcie jego przeczytac i sobie wyrobic zdanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam twórczości tego autora, ale mam w domu dużo jego książek, więc może kiedyś poznam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie kojarzę abym czytała tego autora. Ta książka jakoś mnie nie porwała do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Me gusta este tipo de novelas, pero no sé si la leería

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam wcześniej o twórczości tego autora i zbytnio ta książka mnie nie zaciekawiła :/ Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta seria nie jest zbyt ciekawa moim zdaniem, może inne są lepsze:)

      Usuń
  12. Ja mam za sobą dwie części, ale planuję przeczytać kolejne. Ciekawią mnie. Polubiłam klimat.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam żadnej książki owego autora, „Karaluchy’’ też mnie nie zaciekawiły szczególnie.
    Aktualnie nic nie czytam- będę nadrabiać zaległości na małym i dużym ekranie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam zaległości na ekranie, chyba dzisiaj coś w końcu obejrzę;)

      Usuń
  14. Wolę inne książki Nesbo. Nie te o Harrym Hole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Innych nie czytałam, ciekawe czy by mi się spodobały 🤔

      Usuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...