Pustynia Błędowska

Cześć☺ Dzisiaj zabiorę Was w bardzo interesujące miejsce, które swoim nietypowym charakterem mnie całkowicie urzekło. Pamiętacie może z książek do biologii zdjęcie kawałka piaszczystego terenu zwanego "pustynią Błędowską"? Dokładnie utkwił mi w głowie obrazek przedstawiający coś jakby zarośniętą piaskownicę, nic nadzwyczajnego, ale... Ostatnio natknęłam się na artykuł omawiający największą śródlądową pustynię Europy i była to właśnie Pustynia Błędowska, która znajduje się w Polsce na szlaku Orlich Gniazd. Trochę zaskoczona postanowiłam tam pojechać i przekonać się na własne oczy. Czy się zawiodłam? Czytajcie dalej...

Aby zobaczyć Pustynię Błędowską można wybrać się na dwa główne punkty widokowe: Klucze-Czubatka, oraz Chechło-Dąbrówka. My obraliśmy ten drugi, ponieważ podobno z niego rozciąga się piękniejszy widok. Tuż przy punkcie widokowym znajduje się parking, warto tam podjechać bowiem droga jest dosyć wąska i przez to niebezpieczna, jeśli chce się iść wzdłuż niej pieszo.

Kiedy weszłam na mały tarasik i zobaczyłam Pustynię byłam zaskoczona. Przede mną rozciągał się spory kawał piaszczystej przestrzeni, gdzieniegdzie poprzecinanej dziwną, sterczącą roślinnością. To był piękny widok :)


Nie potrafiłam zdjęciem objąć całego widoku, teren jest na prawdę spory!

Pustynię z każdej strony zamykał las, z prawej było widać oddalone miasto z górującą wieżą kościoła, a z lewej część terenu była zasłonięta kawałkiem iglastego lasku. Byłam bardzo ciekawa co się kryje za rogiem ;)


W takim miejscu nie można się powstrzymać od robienia zdjęć;)

Tuż przy pustyni znajduje się piękny las, który skrywa zapewne niejedną tajemnicę, a zza konarów pustynia wydaje się jeszcze ciekawsza. Zapach igieł przyjemnie drażni zmysły, a cień przydaje się w bardziej upalne dni.




Las zaprasza na chwilę odpoczynku:)


Można też zostać na noc;)

Jedną z ciekawszych rzeczy występujących na Pustyni Błędowskiej jest jej unikatowa roślinność


Gwiazdy na piasku

Coś jakby bazie, ale nie do końca;)

Prócz pięknego krajobrazu, zapachu igieł i szyszek, oraz piasku trzeszczącego w butach można jeszcze zobaczyć paralotniarzy, rajdowców, kłady i motory. Sama miałam ochotę przejechać kładem po pustyni ^^

Czy polecam? Zdecydowanie! Myślę, że jest to ważny punkt podczas pobytu w okolicy Orlich Gniazd i żal nie zobaczyć tego fenomenu na skalę europejską :)

Zainteresowani, czy już widzieliście to miejsce? Pozdrawiam i do następnego ^^

Na koniec cenne komentarze pozostawione pod tym postem:

  1. Ja nawet nie słyszałam o tym miejscu :) Ja na Twoim miejscu to zaraz bym namalowała te widoczki :D

    Odpowiedzi
    1. O widzisz, cieszę suę, że cię zaskoczyłam ^^
      Niestety moja rodzina nie miałaby cierpliwości czekać aż coś namaluję;)

    2. Zawsze możesz korzystać ze zdjęć :)

    3. To już nie to samo, ale być może kiedyś się skuszę:)

  2. Słyszałam kiedyś o tej pustyni, ale nigdy nie widziałam nawet żadnych zdjęć. Naprawdę ciekawe miejsce! Trochę to dziwne, że rośnie las, i nagle w pewnym miejscu urywa się, a dalej jest już tylko takie pustkowie.
    Pewnie najlepsze wrażenie robi na żywo. Mam nadzieję, że kiedyś los mnie tam poniesie :)

    Odpowiedzi
    1. Faktycznie wygląda to niecodziennie, od razu widać, że nie jest to zwykłe miejsce. Życzę, żebyś kiedyś tam dotarła:)

  3. Nie byłam tam jeszcze nigdy ;o

  4. Wstyd się przyznać ale jeszcze nigdy tam nie byłam. Ciekawe miejsce. Zapisuje sobie tego bloga żeby mi gdzieś nie umknął. Trzymaj się cieplutko 😃😃😃

15 komentarzy:

  1. Ale tam musi być fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne krajobrazy, niestety jeszcze nigdy tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Słyszałam o tym miejscu, jak się tak zastanowię to nazwa jest mi znana, ale nigdy jej nie widziałam :) Chciałabym zobaczyć na własne oczy. Lubię podróże, więc może kiedyś pojadę i tam :) Świetne zdjęcia, ach te krajobrazy, bardzo malownicze :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci byś kiedyś tam dotarła, na pewno mile będziesz wspominać:)

      Usuń
  4. ale tam ładnie:D muszę się w końcu w owe rejony wybrać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, ale bym się wybrała na taki długi, samotny spacer w to miejsce. Wygląda bardzo relaksująco i spokojnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie byłam w tym miejscu, ale może kiedyś się uda. Swoją drogą, piękne zdjęcia! Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne miejsce :D Wielokrotnie słyszałam, ale osobiście nie byłam, być może kiedyś się uda :)

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...