Zanim Wybaczę, autorstwa Magdaleny Wala. Recenzja książki.

Cześć kochani ❤ Zapraszam na recenzję książki, którą dostałam około pół roku temu. Trochę czasu minęło, ale jakoś nie było mi z nią po drodze, bo to "nie mój gatunek". Przekonałam się jednak, że każdy rodzaj literatura może nas zaskoczyć i coś, czego nigdy byśmy sami nie kupili, okazuje się miłą niespodzianką 😊 Zapraszam na recenzję.


Zanim Wybaczę, autorstwa Magdaleny Wala.

Opis książki:

Tajemnica z przeszłości i dług sprawiedliwości.

Karolina opiekuje się swoją surową, konserwatywną i apodyktyczną babcią. Marzy, żeby wreszcie się usamodzielnić i żyć według własnych reguł.

Dzięki pomocy przyjaciółki znajduje pracę w pensjonacie Jesionowy Zakątek w Zaborzu. Tu próbuje wyjaśnić tajemnicę zawartą w pamiętniku pisanym w czasie II wojny światowej przez młodą dziewczynę, Polkę zmuszoną do służby u esesmana Ericha Henschela.

Kim była Ludmiła? Co się stało z jej siostrą?

Do czego były zdolne kobiety, by chronić swoje rodziny przez zagładą?

Czy po życiu z bestialskim oprawcą jest jeszcze nadzieja?

Karolina chce poznać całą historię i rozwikłać związki, które łączyły Ludmiłę i jej prababkę, odnaleźć ją samą lub przynajmniej jej potomków. Czy będzie to możliwe? Czy znajdzie odpowiedzi na wszystkie pytania?

Witajcie w Zaborzu. Tu każdy strzeże swoich tajemnic.

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Moja opinia:

Przeczytałam tą książkę tylko dlatego, że dostałam ją w prezencie. Sama na pewno bym jej nie kupiła, gdyż nie jestem fanką tego typu literatury. Jednak dobrze się złożyło, że ją dostałam, bo lektura okazała się przyjemna i wartościowa. 

Styl autorki bardzo mi się spodobał, czytało się lekko, szybko, ale nie odczuwałam w tym banału ani zniecierpliwienia.

Bohaterowie mnie nie znudzili, każdy wnosił do powieści coś nowego, byli całkiem dobrze wykreowani. Nawet postacie drugo i trzecioplanowe miały swój charakter i wkład w fabułę.

Historia była dosyć ciekawa i mimo, że książka nie zaskoczyła mnie zapierającymi dech zwrotami akcji, rozdziały pokonywałam z rosnącą ciekawością. Nie miałam ochoty odkładać wydarzeń na później, byłam ciekawa, co będzie dalej, szczególnie jeśli chodzi o wydarzenia z tajemniczego pamiętnika.

Zdecydowanie największym plusem powieści jest właśnie pamiętnik młodej Polki, żyjącej w czasach II Wojny Światowej. Bardzo spodobało mi porównanie współczesnego życia głównej bohaterki Karoliny z problemami autorki pamiętnika, czyli Ludmiły. Treść tych wspomnień mnie poruszyła i żałuję, że nie poświęcono im więcej miejsca w książce. 

W powieści występuje również wątek miłosny i chociaż przewija się niemal przez całą książkę, to nie wzbudził we mnie szczególnych uczuć, a właściwie można powiedzieć że był po prostu przyjemny 😊

Ogólnie książkę polecam, a dokładniej mówiąc, polecam poznać Ludmiłę, która znalazła w mojej pamięci szczególne miejsce. Która w tych kilku kartach pamiętnika ukazała, jak trudny był to czas, jak traktowano ludzi, a szczególnie kobiety, jak ciężko było podjąć decyzję, sprzeciwić się, uciec. Ludmiła uświadamia nam również, jak łatwo ocenić kogoś po pozorach oraz jak sprzeczne uczucia mogą targać człowiekiem, często wbrew wszelkiemu rozsądkowi. Tak, zdecydowanie warto tą książkę poznać 😊

Moja ocena: 4+/6

Znacie książkę "Zanim Wybaczę"? Co teraz czytacie? Życzę spokojnego weekendu ❤

37 komentarzy:

  1. Bardzo mnie zainteresowała ta książka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam tego typu klimaty, więc na pewno w wolnej chwili przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje klimaty też to raczej nie są, ale myślę że sama po te książke sięgne :)
    Nie czytałam jej wcześniej, nie słyszałam o niej.
    Aktualnie skończyłam czytać „Niewybaczalne” pani Janiszewskiej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że również się spodoba 😊 Nie słyszałam o książce Niewybaczalne, ale opis jest bardzo ciekawy .

      Usuń
  4. Fajnie, ze niektore z pozoru nudne ksiazki potrafia tak milo zaskoczyc. To tez nie moj gatunek ale dam szanse skoro piszesz ze warto. Pozdrawiam Cie serdecznie Klaudus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, częściej muszę sięgać po książki z innej półki gatunkowej 😊

      Usuń
  5. Świetnie, że mimo iż nie są to Twoje klimaty czytelniczy, książka Cię pozytywnie zaskoczyła. Sama również planuję ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Autorkę kojarzę, ale na razie nie mam w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To super, że ta książka pozytywnie Cię zaskoczyła. Ja jednak się nie skuszę, bo to jednak dość mocno nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio z biblioteki wziełam ksiązkę tylko dlatego, że leżała na tej, którą chciałam wypozyczyć. I okazała się świetna! "Dzien dobry jutro", o miedzywojennej Warszawie i jej mieszkańcach. Naprawdę super.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię tego typu książki, więc chętnie bym ją przeczytała 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie ♡
    Niestety nie znam ani autorki, ani książki. Jednak przyznam, że bardzo mnie zaciekawiła. Na razie nie mam jej w planach ale pewna jestem, że prędzej czy później po nią sięgnę. Cudowna recenzja Kochana! Pięknie wygląda twój nowy nagłówek! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. ja średnio czytuję takie książki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzadko czytuję podobne książki, ale czasem chcę coś lżejszego i wybieram takie obyczajówki, żeby mózg trochę odpoczął :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Od jakiegoś czasu często widzę nazwisko autorki. Czas sięgnąć po jakąś jej książkę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka mnie zaciekawiła i myślę, że mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja również po niektóre tytuły sięgałam tylko, dlatego że książkę dostałam i nie raz okazywało się, że coś co wydawało się kompletnie nie w moim typie jednak przypadło mi do gustu :). Twoje propozycja wydaje się ciekawa i wartościowa, może kiedyś się na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, że wątek Ludmiły nie jest szerszy, bo bardzo lubię historie z II Wojny Światowej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czasami warto wyjść poza tzw. strefę komfortu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. To fakt że element zaskoczenia jest wpisany w bliższe poznanie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Szkoda, ze wątek miłosny nie budzi trochę więcej emocji, gdyż ja akurat bardzo zwracam na to uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeszcze się nad nią zastanowię, ale nie mówię ostatecznie NIE. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Myślę, że mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czasem mam ochotę na takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam tej książki, ale może kiedyś dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...