Czuła Przewodniczka. Kobieca droga do siebie. Natalia de Barbaro

Witajcie ❤️ Zapraszam Was dzisiaj na recenzję książki, którą podarowała mi koleżanka. Ciekawe jest to, że pozycja ta przewinęła się kiedyś w moich internetowych kartach, gdyż jedna z blogerek napisała mi o niej w komentarzu (pozdrawiam Kasię "Kika W"😘). Wtedy jednak tylko rzuciłam na nią okiem i zapomniałam. 

Kilka dni później książkę wręczyła mi koleżanka mówiąc, że poczuła pewność, że mi się przyda/spodoba. Tak więc Czuła Przewodniczka. Kobieca droga do siebie trafiła w moje ręce, lecz czy faktycznie wzięła mnie w opiekę? Czy coś wniosła do mojego życia? Zapraszam na dalszą część posta.



Czuła Przewodniczka. Kobieca droga do siebie. Autor: Natalia de Barbaro.


Opis książki:

Książka znanej psycholożki i felietonistki magazynu „Wysokie obcasy”.

Natalia de Barbaro pracuje z kobietami, które poszukują odpowiedzi na pytania: „Kim tak naprawdę jestem? Czego chcę? O czym marzę? Na co sobie pozwalam?”. Jej książka to rzetelna z punktu widzenia psychologii, ale także poetycka, czasem brutalnie szczera i poruszająca opowieść o kobiecej drodze do poznania samej siebie. Dlaczego kobiety grają role, które wcale im nie odpowiadają? Czemu pracują ponad siły i surowo oceniają się za najmniejsze uchybienia? Jak sprawić, by wewnętrzny głos, mówiący kobiecie o jej potrzebach i marzeniach, był słyszany wyraźniej niż nakazy i wymogi kultury? Autorka zaprasza w podróż pod opieką Czułej Przewodniczki – kobiecej intuicji i mądrości. Idealna lektura dla kobiet, które czują, że w ich życiu za dużo jest powinności, a za mało radości.

„Czuła przewodniczka” jest zilustrowana kolażami wybitnej artystki młodego pokolenia Anety Klejnowskiej.

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.


Moja opinia:

Jest to moje drugie podejście do książki o tematyce samorozwoju, która jest w formie poradnika życiowego.

Z Książki dowiadujemy się jakie "byty", "osobowości", lub - jak ja to nazywam - "kobitki" w nas "mieszkają". Te negatywne to: Potulna, Królowa Śniegu i Męczennica i jeżeli pozwalamy im dojść do głosu, sprawiają że poprzez pewne zachowania robimy sobie i innym krzywdę, zarówno fizyczną jak i emocjonalną. Ja na przykład mam w sobie dużo tzw. Potulnej, przez którą często dostaję w kość 😆

Są też dobre "kobitki", takie jak właśnie tytułowa Czuła Przewodniczka, która, jak już ją odkryjemy, pomaga lepiej zrozumieć siebie, swoje potrzeby i potrzeby innych. Autorka w sposób bardzo obrazowy, poprzez opisywanie snów, cytowanie, omawianie konkretnych sytuacji przekazuje nam porady, mające na celu wzbogacenie naszej duszy o między innymi miłość, troskę, wolność, lekkość, asertywność i siłę. Osobiście wiele rzeczy mnie zaskoczyło, gdyż mimo że powinny być oczywiste, nie zauważałam ich wcześniej. 


Jeśli chodzi o techniczną stronę książki, to jest napisana w sposób dynamiczny, zabawny i konkretny, czyta się ją szybko i ze zrozumieniem. Znajdziemy w niej kilka kolorowych ilustracji i miejsce na notatki. 

Wracając do pytania z początku posta. Czy czuję swoją Czułą Przewodniczkę? Tak, odkrywam ją w sobie, zwracam się do niej i pozwalam jej wprowadzać zmiany w moim życiu 😊

Podsumowując, nie jestem specjalistką od tego typu literatury, ale uważam tą książkę za bardzo wartościową i zdecydowanie godną polecenia 🥰

Ocena: 5+/6

Znacie twórczość Natalii de Barbaro? Lubicie czytać poradniki? Pozdrawiam serdecznie ❤️



61 komentarzy:

  1. Po poradniki sięgam rzadko, chyba że słyszałam dobre opinie. Chętnie przeczytam skoro polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i w ogóle do mnie nie trafiła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze, że ta książka coś ci dała od siebie. Nie miałam jeszcze okazji jej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda naprawdę fajnie, zapisuje tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twój post jest bardzo ciekawy, ale nie sądzę bym odnalazła się w lekturze tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam wiele pochlebnych recenzji dotyczących książki, ale nie wiem, czy byłaby ona dla mnie dobra. W sensie gustuje w innych rodzajach literatury i boje się, że bym się wynudzila. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja czytam bardzo mało takich książek, ale o tej piszesz zachęcająco

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam. I fajną rozmowę z autorką przeprowadził Dariusz Bugalski. Są jego podcasty na YT. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam, ale widziałam, ze bardzo dobrze się sprzedaje teraz, może zatem sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest obecnie popularna, chociaż kiedy ją dostałam, nie słyszałam o niej wcześniej 😉

      Usuń
  10. Zawsze z dystansem pochodzę do poradników. Z jednej strony kuszą, bo znam swoje różne problemy, zwykle takie książki świetnie je opisują, ale jeśli chodzi o sposoby pracy nad sobą to często czegoś mi brakuje. Nie wiem czy tu też tak jest, bo dobre poradniki też są :).
    We mnie też za dużo potulnej kobietki siedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy poczytam więcej tego typu książek, to będę mieć porównanie i może zmienię zdanie o tej książce hehe

      Usuń
  11. Coś czuję, że we mnie jest też trochę potulnej :D Ale na książkę raczej się nie skuszę, rzadko sięgam po poradniki

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam jeszcze żadnego poradnika tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem o tej książce koleżance, która lubi sięgać po takie publikacje. :)

      Usuń
  13. Fajnie, ze udalo Ci sie ja przeczytac! I co za przypadek, ze akurat ja dostalas po mojej propozycji ,haha! Inaczej pewnie wyslalabym ci ja poczta, jak sama skoncze czytac ,haha! :D
    Ostatnio widze ta ksiazke doslownie wszedzie :O Czuje sie prawie za to odpowiedzialna ;)
    Ja rowniez pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie to był ciekawy zbieg okoliczności i nie od razu załapałam, że to ta książka, o której mi napisałaś 😉

      Usuń
  14. Cały czas nie mogę się za nią zabrać, mimo że leży na półce praktycznie do premiery. Może kiedyś przyjdzie jej moment.... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak jest, może niedługo będziesz na nią gotowa 😊

      Usuń
  15. Z książkami nadal mam problem aby coś przeczytać. Jedynie co mogę na okrągło to Pottera :D Może 2022 rok przyniesie coś pozytywnego i jakąś książeczkę drapnę.

    OdpowiedzUsuń
  16. twórczość Natalii de Barbaro do tej pory mi nieznana, poradniki lubię a nóż widelec znajdę tam cos dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  17. To super, że ta książka Ci się spodobała i uważasz ją za wartościową. Ja póki co nie mam jej w planach, bo mam wrażenie, że ja osobiście niewiele bym z niej wyniosła. No, ale wszystko jest kwestią tego, czego potrzebujemy od tego typu książek i czego szukamy w literaturze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zgadzam się z tym w stu procentach 👍😁

      Usuń
  18. I haven't read it yet, thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam o niej wcześniej, a tytuł mnie zaciekawił. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam ją na mojej liście książek do przeczytania, ale na razie czasu brak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że jest na liście. Życzę więcej czasu na czytanie 😊

      Usuń
  21. Piękna okładka, taka w moim stylu, lekko surrealistyczna i kwiatowa, pasuje do tytułu, ale do zawartości to nie wiem. Opis brzmi interesująco ale poradników nie czytam nie przmawiają do mnie, no po za jedną książką - Biblia ;)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie ciekawa okładka, w środku są też ładne, właśnie takie surrealistyczne obrazki.

      Usuń
  22. Nie słyszałam o autorce, ale poradników, ani gazet nie czytuje, więc nic dziwnego :)
    Może kiedyś poczytam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam książek tej autorki, ale po ten poradnik z chęcią bym przeczytała😊

    OdpowiedzUsuń
  24. wiele się ostatnio o tej książce mówi, dobrze że takie tematy inspirują coraz więcej kobiet! ja jeszcze nie czytałam, ale coś mi się wydaje że niedługo powinnam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio mam wrażenie, że kobiety co raz częściej sięgają po takie poradniki i uczą się dzięki temu np. pewności siebie. To jest piękne ❤

      Usuń
  25. Z poradnikami mi nie po drodze, dlatego tym razem jednak spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  26. Chętnie przeczytałabym tą książkę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dla mnie to jedna z ważniejszych książek ubiegłego roku - wiem, że będę do niej wracać. Sporo wiedziałam, ale fajnie było to poukładać w szufladkach, albo utwierdzić się, że nie ja jedna tak myślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, dla mnie ta książka to było objawienie, w ogóle nie podchodziłam w ten sposób do siebie samej 😅

      Usuń
  28. Mnie sie wydaje interesujaca. Kiedys wiecej czytalam takich poradnikow. Ciekawa recenzja Kochana.

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...