Przewieszenie, Remigiusza Mroza - recenzja

Cześć ❤Zapraszam na recenzję książki kryminalnej autorstwa Remigiusza Mroza, pt. "Przewieszenie". Czy zachwyciła mnie, tak jak poprzedni tom przygód ekscentrycznego komisarza Wiktora Forsta? O tym w dalszej części posta 😊

Przewieszenie, Remigiusz Mróz

Opis książki:

Drugi tom trylogii z komisarzem Forstem.

Podhalem wstrząsa seria wypadków w górach. Początkowo czarna passa wydaje się jedynie ciągiem pechowych zdarzeń, jednak śledczy ostatecznie odkrywają związek między ofiarami. Każe on sądzić, że ktoś morduje turystów na szlakach. Dochodzenie prowadzi komisarz Forst. Szybko zdaje sobie sprawę z tego, że zabójstwa powiązane są ze sprawą, nad którą pracował z Olgą Szrebską. Zaczyna tropić mordercę, zbierając okruchy informacji, które ten zdaje się z premedytacją zostawiać. Kiedy zbliża się do rozwiązania sprawy, doganiają go upiory z przeszłości. Wiktor Forst będzie musiał stawić czoła nie tylko człowiekowi, którego ściga, ale także ludziom gotowym zrobić wszystko, by go pogrążyć.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.


Moja opinia:

Po przeczytaniu pierwszej cześć przygód Wiktora Forsta, wiedziałam że muszę poznać następną. Recenzję Ekspozycji znajdziecie TUTAJ, ale w skrócie Wam powiem, że oceniłam ją bardzo wysoko, głównie ze względu na szaleńczą akcję i poruszające sceny. Niestety Przewieszenie w porównaniu z Ekspozycją wypadło średnio. Niemal przez połowę książki nic szczególnego się nie działo. Czytałam głównie o szlakach, turystach, szczegółach z ich ekwipunku. Oczywiście te opisy przeplatały się z scenami zbrodni, jednak jakoś nie poruszyły mnie one mocno. Domyślam się, że ta część książki może być niezłą gratką dla miłośników taternictwa, którzy czytając, wspominają znane im trasy. Lubię góry, ale z utęsknieniem czekałam na ten wir akcji, który zapiera dech w piersiach...nie doczekałam się. W całej książce mogę policzyć na palcach jednej ręki, kiedy czułam autentyczne napięcie. Zachowanie niektórych bohaterów wydawało mi się nieadekwatne do sytuacji, natomiast najlepszym charakterem tej książki jest dla mnie prokurator Dominika Wadryś-Hansen. To nieco pokrzepiające, że znajdzie się ona w kolejnej części 😊 Chociaż szczerze mówiąc czytając, trochę na siłę, myślałam że następnej nie kupię. Książka wciągnęła mnie stanowczo po zbyt wielu stronach, ale zakończenie wprawiło mnie w osłupienie, dosłownie. Stety, bądź niestety jestem zmuszona przeczytać następny tom przygód komisarza Forsta, gdyż MUSZĘ wiedzieć jak do tego doszło! 😆

Moja ocena to 4-/6

Znacie twórczość Remigiusza Mroza i przygody Wiktora Forsta? Co teraz czytacie? Pozdrawiam 😘

19 komentarzy:

  1. Twórczość Mroza znam i to bardzo dobrze i lubię, ale tej serii nie czytałam- za kilka miesięcy, obejrzę sobie ekranizacje i wtedy pewnie sięgnę po kolejne tomy tej serii (Tak jak w przypadku Chyłki 😁)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy sposób:) Pamiętam, że ja zaczęłam czytać Harry'ego Pottera też po ekranizacji:)

      Usuń
  2. Muszę przeczytać tę serię. W końcu to zrobię, bo kupiłam pierwsze tomy w wydaniach kieszonkowych na promocji, skuszona popularnością owego cyklu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zastanawiałam nad wydaniem kieszonkowym, w Lidlu lub biedronce kiedyś były.

      Usuń
    2. Ja właśnie w Biedronce kupowałam. :)

      Usuń
  3. jeju tyle się zbieram do twórczości tego autora że już nie pamiętam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie;p ale tak zawsze jest że brak czasu na czytanie kiedy indziej niż tylko w mpk do roboty...

      Usuń
  4. Ja jakoś nie przepadam za tym autorem. Nie jest najgorszy, ale nie rozumiem jego fenomenu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fenomenem też bym go nie nazwała, aczkolwiek Ekspozycja jest jedną z moich ulubionych książek kryminalnych:)

      Usuń
  5. Książka w moim typie 😊 muszę w końcu poznać twórczość tej autorki 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam już kilka książek Mroza, ale ta seria jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Twórczość tego autora ciągle jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  8. A to ten Mróz cię wrobił jak widzę. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę że autor poczytny i nie wychodzi z pisaaania dobrych pozycji, to taki pewniak dobrej rozrywki czytelniczej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja ciocia bardzo go lubila a teraz uwaza ze stal sie oklepany, powtarzalny. Wlasnie czyta ta Chylke ostatnio. Ja siegnelam po Ekspozycje i utknelam gdzies... Nawet nie wiem czy do polowy dojechalam. Chylke ogladam czasem w tvn ale tez mi sie przezarla. Bardzo lubie Puzynska i jej serie o Lipowie :) Polecam

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...