Seksta R.A. Ciężka

Cześć☺ Dzisiaj zapraszam na recenzję książki, którą przeczytałam w zeszłym roku, kiedy jeszcze nie miałam tego bloga i nie miałam gdzie o niej napisać. Ze względu na to, iż książka wywarła na mnie bardzo duże wrażenie, chciałabym żeby miała tutaj swoje miejsce❤

"Seksta" autorstwa R. A. Ciężka


Opis książki:

To miała być opowieść o dorastaniu, przyjaźni i miłości. Historia przeplatana muzyką o magii, filozofii i problemach współczesnego świata. Droga do spełnienia marzeń i poszukiwania własnego ja. Problem w tym, że główny bohater miał inny pomysł, a to on jest tutaj gwiazdą

Komedia psychologiczna o tym, że:

1. Współcześni dorośli nie są lepsi niż ta dzisiejsza młodzież.

2. Świat staje się piękniejszy, gdy wiesz, czym jest magia, muzyka i Seks(ta).


Moja opinia:

Tak jak pisałam na początku, książkę przeczytałam już jakiś czas temu i niektóre emocje opadły, ale było ich całkiem sporo. Jest to pozycja oryginalna, napisana w sposób z jednej strony humorystyczny, z drugiej bardzo poruszający i poważny. Czy jest to faktycznie komedia psychologiczna? Wydaje mi się, że nie do końca. Książka w głównej mierze opowiada o problemach wynikających z dorastania, o trudach podejmowania decyzji, o relacjach międzyludzkich, międzypokoleniowych, o miłości, o tym wszystkim, co spotyka nas w życiu. Narracja jest pierwszoosobowa, z perspektywy kilku bohaterów, co świetnie oddaje różnice pomiędzy nimi, różne poglądy na te same same sprawy. Treść książki jest nasycona muzyką, nie tylko poprzez umieszczenie tekstów piosenek. 

Seksta wywołała u mnie śmiech, nostalgię i łzy. Były momenty, kiedy byłam podekscytowana oraz takie kiedy serce mi się ściskało. Jak to w życiu...raz na wozie, raz po wozem. Głównych bohaterów, czyli Michała i Jagodę ogromnie polubiłam i wydaje mi się, że nie da się ich nie lubić. Michał jest postacią barwną i oryginalną, szokuje swoim zachowaniem, szczerością, a jednak ma w sobie coś, co przyciąga i uzależnia. Jagoda za to jest łagodna i opanowana, jej dobroć i chęć pomagania ludziom jest wzruszająca. Tych dwoje różnią się od siebie tak bardzo, jak to tylko możliwe, ale coś ich do siebie ciągnie, te naładowane chemią strony książki, dużo zapadają w pamięć.

Rysunek przedstawia pierwsze spotkanie Michała i Jagody:)

Zakończenie...no cóż, mogłabym o nim wiele napisać, o emocjach które mną zawładnęły oraz o wspomnieniu, które długo we mnie jeszcze tkwiło. Nie chcę nic zdradzać, także to wszystko co miałam do przekazania na temat Seksty.

Wiem, że nie napisałam, jaka jest fabuła książki, jednak myślę, że w tym przypadku fajnie jest mieć niespodziankę. Autorka nie zdradziła nam zarysu historii, więc ja też tego nie zrobię. Musicie ją sami odkryć, czytając. Osobiście daję jej 9/10!😁

Znacie tą książkę? Co o niej sądzicie? Życzę udanego weekendu😘

28 komentarzy:

  1. O jaka niespodzianka! Dziękuję Kochana za wspaniałą recenzję <3

    OdpowiedzUsuń
  2. O książce słyszałam wielokrotnie, ale sama nie miałam przyjemności jeszcze po nią sięgnąć :D Może się wreszcie uda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna pozytywna recenzja zachęcająca mnie do przeczytania tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z ciekawości chętnie przeczytałabym tą książkę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam, ale bardzo mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz o niej słyszę, ale z chęcią bym przeczytała. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki nie miałam przyjemności czytać, ale autorkę znam i bardzo lubię-oczywiście jedynie, z blogosfery, ale skoro lubię jej bloga ,to z książką też chętnie się zapoznam 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. nie czytałam książki ale autorkę jak najbardziej znam bo jej bloga czytuję:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki nie czytałam, lecz ją kojarzę. A autorkę tym bardziej kojarzę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam książkę i byłam pod wielkim wrażeniem. Gdy do mnie przyszła pomyślałam sobie... Kiedy ja przeczytam tak gruba książkę? Okazało się że zajęło mi to chyba z 4 dni. Pewnie byłoby mniej gdyby nie fakt że trzeba jakoś funkcjonować xd. Książką z lepszych jakie czytałam u mnie też się pojawiła recenzja a rzadko pisze o książkach. Dla mnie Michał jest dziwna postacią. Raz go lubiłam raz nie. Nie wiem co o nim myśleć bo jednak chłopak sporo przeżył. Jednak na pewno fascynuje jego postac i niezvyt tradycyjne myślenie. Ja najbardziej identyfikuje się z Karolinka. Pozdrawiam Kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak samo myślałam i też pochłonęłam ją w kilka dni, trudno było się oderwać;)

      Usuń
  11. Spora ocena, a książka wydaje się naprawdę interesująca, więc może w wolnym czasie dam jej szansę? Ciekawa jestem fabuły, ale to może dobrze, że nic nie zdradziłaś? Dzięki temu mam na nią jeszcze większą ochotę. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Obserwuję bloga autorki, ale tej książki jeszcze nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam jeszcze tej książki, chętnie zapiszę ją sobie na listę książek do przeczytania🌞

    OdpowiedzUsuń

Alahamora, coś dla fanów Harry'ego Pottera

Część ♥️ 29 lipca tego 2023 w centrum Katowic miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Swoje magiczne drzwi otworzyła przed nami Alahamora, lokal...